Wat is SEA? De basisprincipes van zoekmachine reclame

Search engine advertising (SEA) is een tak van search engine marketing (SEM). Terwijl zoekmachine optimalisatie (SEO) centraal staat op het verbeteren van de toegankelijkheid met het gebruik van zoekwoorden, plaatst SEA de betaalde advertentie rechtstreeks in de zoekmachine resultaten en op partner websites. De term “zoekmachine reclame” wordt vaak gebruikt als een synoniem voor trefwoord reclame, die ook heeft geleid tot de term PPC (pay per click), verwijzend naar de betaalmethode gebruikt door de adverteerders. Google’s dominantie van de markt heeft geleid tot haar advertentieplatform (Google Ads). Ondanks de verschillende gedaanten is het concept altijd hetzelfde: het plaatsen van de advertentie boven, onder of naast de zoekresultaten.

Het opnemen van advertenties in zoekresultaten is echter niet uniek voor Google; dergelijke diensten worden ook aangeboden door Bing en Yahoo. Aangezien de adverteerders betalen voor hun positie onder de organische zoekresultaten, deze vorm van marketing vormt een aanzienlijke bron van inkomsten voor de zoekmachines.

Hoe werkt SEA?

Het principe van zoekmachine reclame is vrij eenvoudig. De eerste stap van het bevorderen van een bedrijf met Google, Bing, of Yahoo is het definiĆ«ren van de zoekwoorden die relevant zijn voor die respectieve business. Het is daarom essentieel om de belangrijkste zoektermen te identificeren die worden gebruikt om vergelijkbare websites en aanbiedingen te vinden. Zodra u deze set focus woorden hebt, kunt u beginnen met het maken van een concepttekst voor uw advertentie. U moet dan bepalen hoeveel u bereid bent te betalen voor een gebruiker om op uw advertentie te klikken. De positie van uw advertentie in de resultaten kan u ook in een voordeel zetten ten opzichte van uw concurrenten, maar dit is slechts een van de vele factoren waaruit een succesvolle SEA-campagne bestaat. Met veel te overwegen tijdens het reclame proces, zal een SEA-specialist (zoals: www.positivedigits.com) veel tijd investeren in elke fase van het ontwikkelen, uitvoeren en onderhouden van online marketingcampagnes. In de voorbereidende fasen is het belangrijk om begrotingen en regionale beperkingen in overweging te nemen. De bestemmingspagina’s, waarnaar uw advertentie verwijst, moeten vervolgens worden geoptimaliseerd. Zodra de advertentie vervolgens is geactiveerd, kunnen de prestatiegegevens worden geanalyseerd en marketingmethoden worden verfijnd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *