Aan linkbuilding beginnen? Schep eerst overzicht in je huidige situatie

Wanneer je als ondernemer eenmaal hebt besloten aan de slag te gaan met SEO (Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie), dan kan het niet anders of je vraagt je ook af of linkbuilding misschien iets voor je is. Met het met backlinks opbouwen van een sterk linkprofiel draagt immers aantoonbaar bij aan je prestaties op SEO-gebied. Het is dus op z’n minst aan te raden de mogelijkheden van linkbuilding voor jouw organisatie te onderzoeken. Hierbij is het slim om eerst een grondige analyse te laten uitvoeren hoe je er wat betreft backlinks nu eigenlijk voor staat. Lees verder om daar het fijne van te weten.

linkbuilding

Het nut van een backlink analyse

Het laten uitvoeren van een backlink analyse zal leiden tot het beginpunt van jouw mogelijke linkbuildingavontuur. Het is van werkelijk belang om te weten hoe dit startpunt eruit ziet. Op basis van deze informatie kun je namelijk bepalen waar je op dit moment al sterk in scoort en op welke vlakken je linkprofiel nog verbeterd kan worden. Zo kun je vervolgens heel gericht gaan werken aan het verzamelen van de juiste backlinks. Daarnaast is het handig om op de hoogte te zijn wat je uitgangspunt is, omdat je dan naderhand precies kunt meten welke effecten je linkbuildinginspanningen hebben (gehad).

Waaruit bestaat een volledige backlink analyse?

Als je door een erkende specialist een complete backlink analyse laat uitvoeren, dan wordt in de eerste plaats inzichtelijk gemaakt wat momenteel de binnenkomende backlinks zijn van jouw website. Daarbij wordt natuurlijk ook gekeken naar welke waarde deze links hebben in hoe de verhoudingen tussen de verschillende soorten links nu is. Bovendien wordt bestudeerd van welke ip-adressen backlinks afkomstig zijn, net als dat wordt vastgesteld welke zoektermen tot nu toe zijn gebruikt voor deze links.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *